Thursday, February 23, 2012

Pengguna Social Media Adalah Product dan Pengiklan Adalah Costumer

Jonathan I Schwartz, mantan CEO Sun Microsystem, mengumumkan bisnis baru di blog pribadinya. Bisnis barunya itu bernama CareZone. Yang menarik dari pengumuman Jonathan I Schwartz adalah pendapatnya mengenai social media. Kutipannya:

And although I’ve been a student of social media since its infancy, it’s a crowded space, built upon a subtle premise: the more you share, the more valuable you are to the companies that package what you’ve shared for sale to advertisers. For most social media companies, privacy is toxic — it destroys what you can charge your real customers: the advertisers.

...

To be clear, CareZone is a business predicated upon privacy: we are funded by families, not by advertisers, which means you won’t see ads, and you’ll always know our highest priority is to protect your informatoin, not sell it. Unlike a social media site, you’re not our product, you’re our customer.

--

Intinya, social media menjadikan penggunanya adalah mesin pencetak kata-kata yang semua kata-katanya akan direlevansikan dengan iklan-iklan. Artinya, pengguna social media adalah product dan pengiklan adalah costumer.

Ok, saya tidak mau berpanjang-panjang, pasti anda sudah tahu poinnya. Dan untuk mengetahui apakah CareZone itu sendiri, silahkan baca di blog Jonathan I Schwartz.

Kategori

info (205) foto (133) komentar ga penting (128) fotografi (123) Technology (104) Kantor (95) website (88) blog (84) Jakarta (78) comic strip (75) bisnis (71) karir (51) suara hati (51) senda-gurau (50) wisata (38) Bekasi (37) Internet (34) manajemen (31) kuliner (22) selebritis (21) soccer (21) Navision (20) iklan (14) kasus (14) sql server 2005 (13) buku (11) Greeting (10) movie (10) komik strip (9) novel (9) programming (9) televisi (9) Banjir (8) VCD/DVD (8) kopi (8) Vanessa (7) billiard (7) hypermarket (7) bogor (6) kesehatan (6) rumah (6) old document (5) Terios (4) basket (4) guru (4) Axapta (3) bioinformatika (3) azure (1)

My Instagram